Hvilken yogaform kan jeg praktisere i universet?

Alle yogaklasser er skræddersyet til kvindekroppen. Yogaformen er primært klassisk hatha, yin og restorativ yoga samt sansebaseret (somatic) yin flow. Du finder altså både klasser, der får pulsen op, træner styrken og udfordrer balancen samt dybt meditativt og beroligende yoga. Klasserne er nøje sekvenseret efter tidspunkt på dagen, da balance opstår, når vi følger kroppens rytme. Det er fx ikke hensigtsmæssigt at lave balancestillinger om morgenen eller planker sent om aftenen.

Hvem kan være med?

Alle kan være med, uanset alder eller niveau. Den fysiske yogapraksis er designet til kvindekroppen. Den er sansebaseret, hvilket betyder at fokus er på at forkæle kroppen med det udgangspunkt du har – og aldrig at tvinge den ind i alle mulige akrobatiske yogastillinger. Gennemgående er en intention om nydelse, nærvær, glæde samt en god portion selvomsorg og kropskærlighed.

Hvilket udstyr skal jeg bruge derhjemme?

Til de fleste videoer skal du blot bruge en yogamåtte og et tæppe. Under hver video står det angivet, hvad du skal bruge, så du har det klar, inden du trykker play.

Hvem er underviseren?

Karina Bargholz er Cand. Mag. Sprogpsykolog, Senior Yogalærer og Åndedrætsterapeut. Hun var en af Danmarks første yin yogalærere og har gennemført flere tusind timers yoga relaterede uddannelser, med nogle af verdens førende undervisere i ind- og udland. Karina har over ti års erfaring som underviser og gæstelærer på yogauddannelser. De seneste fire år har hun primært haft base i sit eget yogastudie, YamYam, i Køge, hvor hun underviser åbne klasser og workshops samt længerevarende terapeutiske forløb og enesessioner.

Mindful Morning

Læg et godt fundament for din dag. Yogastillinger, åndedrætsteknikker og meditationer er nøje udvalgt til din morgen og formiddag, så krop og sind får den bedst mulige overgang fra nat til dag. Fokus er desuden på at bringe mere nærvær ind i din hverdag generelt.

After Work

Designet til din eftermiddag og tidlige aften. Netop det tidspunkt er perfekt til at træne balance og styrke. Det kan også være, at du har brug for at forløse spændinger i (kontor)kroppen eller bare at lande efter en hektisk dag på jobbet.

Godnat & Sov Godt

Disse yogaklasser og meditationer er designet til timerne efter aftensmaden og vil give dig en rolig aftenstund samt hjælpe dig med at falde i søvn og ikke mindst forbedre kvaliteten af din søvn.

En Selvkærlig Pause

Designet til at give dig små stunder med masser af kærlighed, selvomsorg og selvaccept.

Gravid Yoga & Fødselsforberedelse

Forkæl kroppen, forbind dig til din baby og forbered dig på fødslen (sammen med din partner) – hjemme i stuen.